dijous, 16 d’agost del 2007

Bene, no lux.

Hola altra vegada!

Tenim la sensació que han passat molts dies des de l'última actualització a Dusseldorf. A Amsterdam la cosa va anar una mica diferent. Sense tenir cap alberg reservat, només amb algunes adreces apuntades.

Amsterdam és un embolic de carrers i canals, almenys ho va ser per nosaltres mentre buscàvem carrers al mapa i ens intentàvem situar. Amb el cotxe aparcat a una zona blava, vam buscar algun allotjament pel centre, això ens va permetre passar pel Red Light District, i veure l'ambient que hi ha per allà. Coffeshops amb ambient tranquil, aparadors amb noies lleugeres de roba, i locals de souvenirs. Els carrers estaven a rebentar, i preguntant a alguns llocs ja ens vam desesperar una mica per no trobar cap allotjament. Després de dinar vam reprendre la cerca, la cosa estava difícil, vam preguntar inclús a algun hotel, on també ens van dir que estaven plens. Més tard vam optar per buscar lloc als afores de la ciutat. Algun càmping podia ser una bona opció...però res, tot ple. Recorrent els afores de la ciutat vam parar en algun poblet preciós, on vam poder veure que els Bed & Breakfast també estaven plens. Ja estàvem una mica desesperats i es va posar a ploure, vam tornar fins al centre de la ciutat, a l'estació central, on vam descartar un altre hotel per car. I on vam demanar a l'oficina de turisme per algun allotjament abans d'acceptar la opció de dormir al cotxe. Finalment a l'oficina de turisme ens van oferir alguns llocs, descartats els dos més barats per estar plens i no respodre, ens vam assegurar una nit al Novotel, una oferta d'última hora que ens va fer dubtar, però després del dia estressant que portàvem vam acabar acceptant. El Novotel està al costat de l'estació Rai, una zona que sembla un recinte firal, al sud del centre de la ciutat. Després d'una dutxa vam anar cap al centre a sopar a un 'Wok to walk' (fideus o arròs a l'estil japonès, per emportar: boníssim!) i prendre alguna cosa. Al sortir del Coffeeshop s'ens va posar a ploure i vam tornar cap a l'hotel.

L'endemà a l'agafar el cotxe per anar al centre a visitar la ciutat no va arrencar. S'havia esgotat la bateria!! Això ens va acabar de rematar, finalment Amsterdam no volia que ens quedéssim, i ens posava traves a la nostra estada. Per sort, el tema de la bateria es va solucionar aviat, i vam posar-nos en camí de Bèlgica: Bruixes ens esperava!!

L'arribada a Bruixes no podria ser millor, vam trobar lloc al primer alberg on vam aturar-nos, resultant ser un alberg molt maco, molt barat, amb esmorzar inclòs, i prop del centre (15 min. caminant). Després de veure l'habitació de 4 i voltar una mica per la ciutat (que més que ciutat sembla un poblet, de l'encant que té), i al tornar a l'alberg vam reservar dues nit més (calia compensar que a Amsterdam només hi vam estar-hi una!).

Avui hem llogat unes bicis per voltar. Bruixes està feta pels ciclistes! Hi ha carril bici a tot arreu, llocs on aparcar bicicletes, i no cal lligar la bici enlloc, n'hi ha prou amb travar la roda de darrera amb un petit candau. De fet, això ho hem anat veient a la majoria de ciutats on anaven en bicicleta (Amsterdam sobretot, però també Viena, Münich, Berlín...). De moment ja hem tastat unes quantes cerveses, estem a la terra de la cervesa i la xocolata! Demà tenim previst anar al Museu de la Xocolata. També són populars les patates fregides, o més aviat las fregiduries, però no ens oblidem tampoc dels Waffles (Gofres) que s'ensumen de lluny en alguns carrers. Amb el passeig en bicicleta d'avui hem estat en parcs i jardins molt bonics i romàntics, hem vist molins típics, i hem anat a algun antiquari i botiga de segona mà.

Després de Bruixes anirem cap al nord a creuar el Canal de la Mànega per anar a Londres...

Anònim ha dit...

ei nens!!! som els ninus, avui hem arribat d'Italia! en una altra ocasió també l'heu de conèixer... hem fet la zona de la toscana i de la costa nord anomenada cinque terre (molt guay). per fi m'he pogut connectar des de casa i m'he llegit tot el blog d'una tirada!! i també he mirat totes les fotos i comentaris!
m'ho he passat molt bé llegint-vos i veient-vos (de bon rotllo: he rigut molt amb la foto del ramon dormint al cotxe....).
quina sort en un sol viatge haver vist tanta cosa, aprofiteu a tope que mai se sap quan es pot tornar a viatjar....Demà anem a santfeliu, pero a partir de dilluns miraré de connectar-me més sovint per seguir-vos. ara em penso que feu londres, i després? suposo que teniu previst fer Paris, no?
molts petons des de girona!!
the second sista

Anònim ha dit...

Uiii quina barrigota se't posarà broda!! entre les cerveses, els gofres...ja s'insinua una mica en la foto amb camiseta blava...
Ja vaig pensar que al no escriure, Amsterdam seria la nota negra del viatge... pero bueno si ho heu compensat, estupendo.
El cap de setmana (dissabte, vaja)hem estat a Les Bullouses (al Pirineu Francès, a mitja hora de Puigcerdà) son uns llacs molt xulos, vam estar amb els de Torelló, en plan excursionita i picnic. Avui a Torelló pluja i pedra...I demà i dimarts serem a Bcn, hem vingut a veure que ha deixat la pluja de la festa major del nostre barri...